Alle Referenten

Predictive Analytics World Berlin
13.-14. November 2017, Estrel Hotel Berlin

Dean Abbott
Dean Abbott

Co-Founder and Chief Data Scientist

Dean Abbott is Co-Founder and Chief Data Scientist of SmarterHQ, and President of Abbott Analytics, Inc. in San Diego, California. Mr. Abbott is an internationally recognized data mining and predictive analytics expert with over two decades of experience applying advanced data mining algorithms, data preparation techniques, and data visualization methods to real-world problems, including fraud detection, risk modeling, text mining, personality assessment, response modeling, survey analysis, planned giving, and predictive toxicology.

Mr. Abbott is the author of Applied Predictive Analytics (Wiley, 2014) and co-author of IBM SPSS Modeler Cookbook (Packt Publishing, 2013). He is a highly-regarded and popular speaker at Predictive Analytics and Data Mining conferences and meetups, and is on the Advisory Boards for the UC/Irvine Predictive Analytics Certificate as well as the UCSD Data Mining Certificate programs.

He has a B.S. in Mathematics of Computation from Rensselaer (1985) and a Master of Applied Mathematics from the University of Virginia (1987).

Megha Agarwal
Megha Agarwal

Data Scientist

I am currently working as a Data Scientist at Pivotal Labs, London. My role essentially requires me to identify the potential ways to create and deliver value from client’s data. I am focused on developing smart apps by applying machine learning and statistics. I have done my Masters in Machine Learning and HPC form University of Bristol.

Megha Agarwal spricht bei folgender Session:

Can Akin
Can Akin

COO

Can Akin ist Chief Operating Officer bei Cargonexx, einem neuartigen Service für Spediteure, der mithilfe eines eigens dafür programmierten Algorithmus für jede Frachtsendung einen aktuellen Marktpreis errechnet. Nach seinem MBA mit dem Schwerpunkt Capital Markets and Finance und Stationen in diversen Unternehmensberatungen und Wirtschaftsprüfungsunternehmen ist er nun hauptverantwortlich für die Strategieplanung und Prozessoptimierung des schnell wachsenden und hoch bewerteten Start-ups, das sich durch Realtime Pricing und Deep Neural Networks von konkurrierenden Plattformen anhebt.

Dr. Christoph Best
Dr. Christoph Best

Senior Computational/Data Scientist

Christoph Best ist ein Computational/Data Scientist im Team "Quantitatives Marketing" bei Google, wo er mit Methoden aus der hochparallelen Datenanalyse und dem maschinellen Lernen an neuen Trends im Benutzerverhalten, besonders im Bereich Websuche und Video, forscht. Christoph arbeitet seit den 90er Jahren an Problemen mit großen Datenmengen, zuerst als Theoretischer Physiker im Bereich Supercomputing-Anwendungen, und dann später als Bioinformatiker an bildgebenden Verfahren in der Strukturbiologie. Er kam im Jahr 2010 zu Google vom European Bioinformatics Institute in Cambridge, England, wo er data Electron Microscopy Data Bank leitete.

Weitere Informationen finden Sie unter: http://www.tigertiger.de/cb

Timo Christophersen
Timo Christophersen

Leiter des Bereichs Business Intelligence Data Science

Timo Christophersen spricht bei folgender Session:

Alexander Chukovski
Alexander Chukovski

Director Data Services

Alexander ist Leiter der Abteilung Content und Job Aggregation bei der Experteer GmbH, Europas führender Karriere-Service-Plattform für Führungskräfte. Er und sein Team entwickeln und implementieren zurzeit verschiedene auf maschinellem Lernenbasierende kundenspezifische/speziell angepasste Softwarelösungen, durch die die existierenden Prozesse in seiner Abteilung voll automatisiert werden sollen. Experteer arbeitet momentan daran, neue Technologien zu entwickeln, die es dem Unternehmen ermöglichen soll, jede potenzielle Arbeitsstelle für Senior Professionals und Führungskräfte auf dem Stellenmarkt schnell aufzufinden und deren Inhalt so präzise wie möglich zu klassifizieren, um eine genaue Übereinstimmung für die Kandidaten zu finden. Alexander hat Wirtschaft und Statistik an der Ludwig Maximilian Universität in München studiert und arbeitet seit 3010 als Produkt- und Projektmanager bei Experteer.

Dominik Classen
Dominik Classen

Director of Sales Engineering EMEA & APAC

Dominik Claßen has spent the last 12 years on the vendor side of the analytics software business. Working at T-Systems, IBM/Cognos, MicroStrategy and currently Pentaho, he has a wide experience in that sector. In his current role he is leading and growing a team of specialists for data science and custom analytics interfaces across the EMEA&APAC region. Part of this role is also to explore wider applications for Pentaho and machine learning as part of the overall IoT strategy of Hitachi.

Dominik Classen spricht bei folgender Session:

Prof. Dr. Sven Crone
Prof. Dr. Sven Crone

Director

Sven F. Crone is an Assistant Professor in Management Science at Lancaster University, UK, where his research on forecasting with artificial intelligence has resulted in 40+ peer reviewed articles (including EJOR, JORS, IJF) and received international awards. As the Deputy Director of the Lancaster Centre for Forecasting, with 15 members of staff & PhD students one of the largest units dedicated to business forecasting, Crone has more than 10 years of consultancy experience in corporate projects, including supply chain forecasting (e.g. Beiersdorf, Sanofi-Aventis, Bayer, Celanese, Hapag-Lloyd), retail forecasting (e.g. Tesco, Morrisons, Sainsbury, Wilkinsons), and utilities demand and price forecasting (e.g. DONG, Codelco). Crone regularly provides corporate training courses for the Forecasting Centre, IBF and IEEE worldwide as well as custom-made in-house courses. He has been a regular speaker at 50+ academic and practitioner conferences, including different keynote lectures.

Prof. Dr. Sven Crone spricht bei folgender Session:

Christian Deger
Christian Deger

Architect

Christian Deger is a coding architect at AutoScout24. He is deeply involved with "Tatsu", the project that transforms the matured AutoScout24 IT setup into a nextgen Web-Scale IT platform.

After many years of software development, Christian is still excited about advances in technology and new ideas and concepts.

Christoph Dittmann
Christoph Dittmann

Management Consultant

Amit Dogra
Amit Dogra

Director, Global Product Marketing

Amit is Director of Global Marketing at Visa, leading marketing efforts that ensure Visa’s brand strength is translated to rapidly evolving mobile and e-commerce payments. Amit is an expert at understanding marketing data and analytics which he has utilized to shape consumer product, marketing and sales strategies across the globe.

Dr. Christian Elsasser
Dr. Christian Elsasser

Manager Data Analytics

Christian Elsasser entwickelt für die Swiss Re Datenanalyse-Lösungen basierend auf grossen externen Datensätzen.
Christian studierte Physik, Ökonomie und Computerwissenschaften und arbeitete am CERN an der Auswertung von Datensätzen des Large Hadron Collider. Zudem ist er aktuell Lehrbeauftragter im Bereich ""Scientific computing"" an der Universität Zürich.

Matthias Funke
Matthias Funke

Principal Solution Architect

Matthias Funke spricht bei folgender Session:

Joachim Gaschler
Joachim Gaschler

Senior Manager Risk

Joachim Gaschler ist Senior Manager Risk bei Concardis und dort für die Datenarchitektur im Risk zuständig. Er war Gründer und Geschäftsführer einer Firma, die ein datengetriebenes ERP-Tool für Mittelständlöer entwickelte. Er beschäftigte sich mit stochastisch dynamischer Optimierung ökonometrischer Modelle. Bei einer großen Versicherung entwarf er das Datenmodell für ein DWH und begleitete die Umsetzung. Bei Billpay war er Leiter Risk, Leiter Forderungsmanagement, Leiter BI, Leiter Fraud Prevention – und Datenschutzbeauftragter. Bei RatePAY war er Leiter Risk und Leirter Fraud Prevention. Bei beiden Stationen setzte er massiv auf die Nutzung von Daten. Business Intelligence ist für ihn keine IT-Aufgabe, sondern Kernaufgabe der Fachabteilungen, in denen das Business Know How ist (oder sein sollte) – und das Daten Know How hin muß.

Dr. Marcus Groß
Dr. Marcus Groß

Senior Data Analyst

Marcus Groß hat das Bachelor- und Master­studium der Statistik an der Universität München und der Freien Universität Berlin absolviert. 2016 erfolgte die Promotion zu räumlichen Mess­fehler­modellen. Marcus Groß hat mehrere Jahre Erfahrung in der Beratung sowie Betreuung von Projekten verschiedenster Fachgebiete. Bei INWT Statistics (www.inwt-statistics.de / https://twitter.com/inwt_statistics ) ist er Experte in Predictive Analytics und Bayesianischer Statistik.

Dr. Ralph Grothmann
Dr. Ralph Grothmann

Principal Consultant

Diploma and PhD in economics with a focus on quantitative finance, especially modeling with neural networks. Since 2003 with Siemens Corporate Technology in Munich. Principal Consultant for learning systems.

Dr. Aviv Gruber
Dr. Aviv Gruber

Data Scientist

Aviv Gruber is a cloud networking data scientist at Huawei Tel Aviv research center. He is a B.Sc./M.Sc. in Nuclear Engineering from Ben-Gurion University of the Negev and a Ph.D. in machine learning and data mining from the IEM department of Tel-Aviv University. He gained experience in industrial companies such as Intel, CyberArk and BMT (UK). Aviv is experienced in presenting his research work, both to the business and academic communities.

Alwin Haensel
Alwin Haensel

Business Analytics & Founder

Alwin Haensel is the Founder and Managing Director of the Big Data & Analytics company Haensel AMS - Advanced Mathematical Solutions. He holds a Phd in Applied Mathematics and studied in London, Berlin and Amsterdam. His main fields of interest are the modeling of customer purchasing behavior, data prediction and optimization under uncertainty.  Most recently, he concentrated on eCommerce topics such as: Conversion Attribution, optimal SEA bid strategies, recommendations, dynamic pricing, as well as specific data mining and forecasting projects.

Alex Hancock
Alex Hancock

Head of Treasury Analytics

Alex Hancock is Head of Treasury Analytics for Shell. He leads the Treasury Analytics Team in tackling challenges such as short and long term cash forecasting, counter party exposure, credit & risk. In a former role he was Analytics Manger for Shell Lubricants Supply Chain with a focus on forecast accuracy, supply chain optimisation and inventory management.

Alex Hancock spricht bei folgender Session:

Christoph Heckmann
Christoph Heckmann

Business Development Manager

Christoph Heckmann, Business Development Manager, Linde Digitalisation, The Linde Group. 

After his studies of mechanical engineering and a semester abroad in South Africa, Christoph held various positions within the Engineering Division of the Linde Group. As founding member, he contributed significantly to the ramp up of the new Linde Digitalisation unit since 2015.

Industry 4.0, Internet of Things, Big Data Analytics and Augmented Reality are no longer abstract terms, but are more and more implemented successfully into the company’s business.

Christoph is convinced, that all stored data within the company is an undiscovered treasure. Convinced that we have to treat the data as a real asset, he is leading the predictive maintenance project for the Linde Group.

Dr. Stefanie Huber
Dr. Stefanie Huber

Director Technical Product Development

Stefanie Huber hat an der FU Berlin in reiner Mathematik promoviert. Nachdem sie in unterschiedlichen Rollen als Softwareentwickler, Produktmanager, Team Manager und Scrum Master in verschiedenen Firmen bei der Einführung agiler Methoden beteiligt war, ist sie seit 2014 bei GfK. Seit 2017 ist sie Director Technical Product Development bei SUPERCRUNCH.

Christian Junginger
Christian Junginger

Data Scientist

Christian Junginger ist seit zwei Jahren als Data Scientist bei OTTO tätig. Im Bereich Business Intelligence unterstützt er dabei das Online Marketing, speziell Real Time Advertising, datengetrieben zu optimieren. Seine Studien in Mathematik und in Statistik schloss er an der Uni Ulm und der San Diego State University als M.Sc. mit Auszeichnung ab.

Christian Junginger spricht bei folgender Session:

Dr. Joachim Keppler
Dr. Joachim Keppler

Director Data Science

Dr. Joachim Keppler beschäftigt sich seit über 20 Jahren intensiv mit Methoden der Künstlichen Intelligenz und der Wissensextraktion aus Daten, um Geschäftsprozesse zu optimieren und die Grundlage für fundierte Entscheidungen im Unternehmen zu schaffen. Seine Erfahrungen stammen aus zahlreichen Projekten in den Bereichen Handel, Medien, Telekommunikation, Finanzdienstleistung, Automobil und Tourismus.

Sigrid Keydana
Sigrid Keydana

Data Scientist

Sigrid Keydana ist Data Scientist bei der IT Consulting Firma Trivadis. Ihre Schwerpunkte im Bereich Data Science / Machine Learning sind Deep Learning (Konzepte und Frameworks), Statistical Learning und Statistik, Natural Language Processing (NLP) und Softwareentwicklung mit R.

Zusätzlich zu dieser Spezialisierung hat Sigrid Keydana einen breiten Hintergrund in Softwareentwicklung (insbes. mit Java und funktionalen Programmiersprachen wie Scheme und Haskell), Datenbankadministration, IT-Architektur  und Performance-Optimierung.

Sie schreibt einen Blog unter http://recurrentnull.wordpress.com und ist aktiv auf Twitter als @zkajdan.

Rico Knapper
Rico Knapper

Chief Data Scientist

Rico Knapper studied Mathematics at the Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Germany. From 2009 till 2016 he worked as Research Assistant, Department Manager and Division Manager on applied Data Science projects at the FZI Research Center for Information Technology in Karlsruhe, Germany. In 2016, Rico Knapper co-founded the “anacision GmbH // an EXXETA company” and is currently involved in various applied Data Science projects in collaboration with different industrial customers.

Norbert Kraft
Norbert Kraft

Referent Research & Technology

Norbert Kraft ist seit 1991 in der Telekommunikationsindustrie tätig. Er hielt unterschiedliche Positionen inne in den Bereichen Forschung, Entwicklung und Systemtechnik für Weitverkehrsnetzwerke. Mittlerweile arbeitet er in einen Zentralbereich für Technologie und Innovation von Nokia und leitet dort ein Projekt 'Network Data Intelligence', das aktuelle Big Data Technologien sowie Data Mining und Machine Learning einsetzt, um aus den Daten mobiler Netzwerke neue Erkenntnisse für den Betrieb dieser Netzwerke und zur Verbesserung der Kundenzufriedenheit zu gewinnen.

David Kriesel
David Kriesel

Advanced Analytics Technology Engineer

David Kriesel ist Informatiker und hat in Bonn sowie an der Cornell University (Ithaca, New York, USA) studiert. Er arbeitet als Advanced Analytics Engineer bei Procter & Gamble, nebenberuflich als Consultant und Speaker für Konferenzen und Firmenveranstaltungen. Abseits der Informatik ist Kriesel sehr interessiert daran, wie die Digitalisierung der Welt die Gesellschaft beeinflusst. Dies legt nahe, dass er noch eine Sozialwissenschaft hätte dazustudieren sollen, er ist aber auch so zufrieden.

David Kriesel spricht bei folgender Session:

Dr. Albrecht Küfner
Dr. Albrecht Küfner

Director

Albrecht is a Director at FactWorks, an international high-end research and analytics company based in Berlin and San Francisco. He is leading global research projects for Fortune 500 companies in Financial Services, eCommerce and information and telecommunications technology. For FactWorks, Albrecht bridges the gap between predictive analytics and marketing insights. Having published in numerous peer-reviewed high-impact journals, he’s an avid researcher with a deep sense for business needs knows how to tell the best stories with analytics.

Andreas Kulpa
Andreas Kulpa

COO

Andreas Kulpa verantwortet den operativen Ausbau der DATAlovers AG. Der erfahrene Manager und Entrepreneur verbindet intelligente IT-Lösungen und Advanced Analytics mit dem Schwerpunkt digitaler Geschäftskundenvertrieb.
Zuletzt verantwortete er das Portfolioinvestmentgeschäft als Vice President bei arvato Financial Solutions bei Bertelsmann. Zuvor war er bei Steria Mummert Consulting und Pironet NDH AG tätig.

Franziskos Kyriakopoulos
Franziskos Kyriakopoulos

CEO

Franziskos Kyriakopoulos ist passionierter Data Scientist und hat sich im Zuge seiner Forschungszeit, bei der Complex Systems Research Group der MedUni Wien, ganz der Erforschung von komplexen Systemen verschrieben. Nach der erfolgreichen Gründung eines Predictive Analytics Start-ups im Rahmen des Business Incubators tech2b im Jahr 2012, hat Franziskos Kyriakopoulos schließlich im April 2016, gemeinsam mit seinem Geschäftspartner Emmerich Danner, einem erfahrenen Retail-Experten, die 7LYTIX GmbH gegründet. Seither bietet 7LYTIX die intelligente Verknüpfung von Data Science und Retail Expertise als Softwarelösung für den Handel an.

Franziskos Kyriakopoulos spricht bei folgender Session:

Dr. Jonathan Mall
Dr. Jonathan Mall

Founder & CEO

Dr. Jonathan T. Mall hat nach seiner Promotion in Neuropsychologie im Bereich Big-Data und semantischer Marketing Optimierung gearbeitet. Vormalig in Zusammenarbeit mit IBM, leitet er nun ein von Microsoft Ventures unterstütztes Marketing Strategie Institut, welches mit Big Data und Neuromarketing die Bedeutung und Effektivität von Informationen erklärt und verbessert.

Marco Nälitz
Marco Nälitz

Data Scientist

Seit 2014 arbeitet Marco Nätlitz als BI-Berater bei der areto consulting gmbh. Seit 2015 verantwortet er den Themenbereich Data Sciene. Der Wirtschaftsinformatiker mit Schwerpunkt BI und Data Science entwickelt im Projekt beim SPD Parteivorstand den Generator zur automatischen Erzeugung des DWH und konzipiert die IT Infrastruktur des Analyseteams.

Dr. Matthias Nolte
Dr. Matthias Nolte

Head of BI Servies

Dr. Matthias Nolte ist seit mehr als 20 Jahren für die Entwicklung und den Betrieb von Managementinformationssystemen in der Finanzindustrie verantwortlich. In der Berliner Sparkasse leitet er die BI Services, in der alle Anforderungen des Unternehmens hinsichtlich Data Analytics und Data Science zusammenlaufen. Herr Nolte ist Vorstandsmitglied des TDWI e.V.

Michael Oettinger
Michael Oettinger

Data Scientist

oetti-ds

Michael Oettinger works as a freelance data scientist. He used to work for a.o.  PwC and IBM. Most recently he was director at Fuzzy Logix a big data analytics software company. He is author of the book “Data Science - Eine praxisorientierte Einführung im Umfeld von Machine Learning, künstliche Intelligenz und Big Data”, which was published in July 2017.

Dr. Matthias Orlowski
Dr. Matthias Orlowski

Parteivorstand

Dr. Matthias Orlowski arbeitet seit 2016 als Analyst beim SPD Parteivorstand. Er ist dabei mit dem Aufbau der IT Infrastruktur für Datenanalysen betraut, entwickelt Vorhersagemodelle für unterschiedliche Aspekte politischen Verhaltens und erarbeitet datengestützt politische Handlungsempfehlungen.

Haile Owusu
Haile Owusu

Chief Data Scientist

Haile Owusu is Chief Data Scientist at Mashable where his main responsibility is the development and refinement of the company's proprietary Velocity technology, which predicts and tracks the viral life-cycle of digital media content. Haile specializes in statistical learning as applied to predictive analytics and has a background in theoretical physics, including a Ph.D from Rutgers University, a Masters of Science from King's College, University of London and a B.A. from Yale University.

Haile Owusu spricht bei folgender Session:

Malte Pietsch
Malte Pietsch

Data Scientist

Malte Pietsch is a Data Scientist at plista, where he leverages predictive analytics to build data driven applications and prototypes. His interests cover a broad range from classical statistical models for anomaly detection, Bayesian methods for risk modelling and deep learning for NLP and image recognition. He holds a M.Sc. with honors from TU Munich and conducted research in the area of healthcare analytics at Carnegie Mellon University.

Simon Schneider
Simon Schneider

CEO

42.ai

Simon Schneider is CEO of 42.ai, which connects enterprises with startups for their AI needs. He serves as Director of ECSI and the HR startup Capacity. Before that Simon was founder of the crowdsourcing startup OmniCompete (acquired’12) which hosted thousands of technology competitions around the world and then led the AI-recruiting startup Zyncd (acquired’17).

Simon Schneider spricht bei folgender Session:

Ulf Schöneberg
Ulf Schöneberg

Senior Data Scientist

Mathematician background. Data Scientist at The unbelievable Machine Company (*um). Worked as a software architect in the editorial office of zbMATH. Research interests include natural language processing methods for text analysis and neural networks methods and their use for data analysis. 

Ulf Schöneberg spricht bei folgender Session:

Björn Stecher
Björn Stecher

stellvertretender Geschäftsführer

Björn Stecher ist seit mehreren Jahren als Legal Project Consultantfür verschiedene Agenturen und StartUps im Bereich Datenschutz aktiv. Als stv. Geschäftsführer der Initiative D21 diskutiert und sensibilisiert er gemeinsam mit politischenund gesellschaftlichen Akteuren über die gesellschaftlichen Implikationen einer digitalen Welt.

Dr. David Stephenson
Dr. David Stephenson

Freelance Data Scientist

Dr. David Stephenson is an independent consultant in the field of data science and big data analytics and author of the forthcoming Pearson publication, “Big Data Demystified:  How to make better business decisions”. He has led global analytics programs for companies such as eBay, Axel Springer and Coolblue (a skyrocketing ecommerce player in the Netherlands) and has worked extensively in insurance, capital markets, and financial risk management. He has also served as an expert advisor to top-tier investment, private equity and management consulting firms.

David completed his Ph.D. at Cornell University and was subsequently Professor at the University of Pennsylvania, teaching applied analytics to graduate students in the engineering and Wharton business schools.

David is currently based in Amsterdam.

Avaré Stewart
Avaré Stewart

Data Scientist

Dr. Artur Suchwalko
Dr. Artur Suchwalko

Data Scientist, Owner

20 years of professional experience in deep analytics: corporation, start-ups; employee, consultant, business owner. In 2011 started a consultancy QuantUp working for most known world brands. Since 2003 a keen user of the R language and a co-author of a book on forecasting in R. Actively promotes R during numerous conferences.

Dr. Artur Suchwalko spricht bei folgender Session:

Martin Szugat
Martin Szugat

Geschäftsführer

Mit der Strategieberatung Datentreiber unterstützt Martin Szugat Unternehmen beim digitalen Wandel zu datengetriebenen Geschäftsmodellen und -prozessen. Seine Methode des Datenstrategie-Designs befähigt die Unternehmen individuelle und erfolgreiche Datenstrategien zu entwickeln und ermöglicht Ihnen konkreten Nutzen aus ihren Daten zu ziehen. Vor Datentreiber war Martin Szugat Geschäftsführer von SnipClip, einer Agentur für Social Media Marketing & Analytics-Lösungen. Der studierte Bioinformatiker hat im Bereich Machine Learning und Data Mining geforscht sowie als freiberuflicher Fachautor und IT-Berater gearbeitet. Seit 2014 betreut er als Programmdirektor die Predictive Analytics World-Konferenzen in Deutschland.

Martin Szugat spricht bei folgender Session:

Martin Szugat moderiert folgende Sessions:

Viktor Tarnavsky
Viktor Tarnavsky

Head of Yandex.Metrica

Viktor joined Yandex in 2011, and since 2015 he has been responsible for the development of Yandex’s analytical services – Yandex.Metrica (web analytics) and AppMetrica (app analytics). He has got a solid developer background and likes to steal an hour or two of coding every now and then. Viktor is keen on complex data integrations and the future of omnichannel analytics. He is experienced speaker of international conferences on digital analytics and databases.

Viktor Tarnavsky spricht bei folgender Session:

Chris Turner
Chris Turner

Co-Founder

Chris is co-founder of StrataBridge, a boutique consulting firm that specialises in advising fast-moving, brand led organisations on strategy development, deployment and delivery, connecting the dots between the
hard and soft organisational issues to deliver sustainable growth inunpredictable circumstances.

A highly respected facilitator, Chris has a unique ability to understand and simplify complex business issues and opportunities and translate these intoaction. He has worked with leadershipteams around the world, helping them to create, articulate and realise their strategies through insightful diagnosis, leveraging connections and joined-up decision-making, and building capabilities to bridge to the future. Chris is a regular speaker on bridging the gap between strategy development and execution, at international conferences
and company strategy sessions.

Chris’s long-term client relationships are built on his ability to balance the delivery of fast results with sustainability, and Chris’s clients include AstraZeneca, Becton Dickinson, Coca-Cola, Compass Minerals, Mars, Mass Mart SA, PZ Cussons,SC Johnson, Shell, Unilever, Walgreens Boots Alliance.

Lukas Vermeer
Lukas Vermeer

Data Scientist

Lukas combines industry experience in online experimentation and Data Science with an academic background in computing science and machine learning. Highly motivated, quick-witted, eager to learn, coach and teach, and able to think outside of any given box, Lukas has excellent analytical skills, communicative abilities and technical dexterity. He can unravel the problem, explain the answer and build the solution.Currently employed by Booking.com, the world's leading accommodation website, Lukas is responsible for the internal tooling and training that helps product development improve the customer experience in measurable steps through thousands of experiments.

Lukas Vermeer spricht bei folgender Session:

Stefan Weingärtner
Stefan Weingärtner

CEO

Stefan Weingaertner is founding member and CEO of DATATRONIQ, a German technology startup that provides an artificial intelligence platform that anticipates and tracks machine health and its impact on product quality.

He is an internationally recognized data science and predictive analytics expert with over two decades of experience applying advanced analytics algorithms, analytics automation, data preparation techniques, and data visualization methods to real-world problems for manufacturing, telecommunication, ecommerce, and financial industries. Stefan is also founding member of AdvancedAnalytics.Academy, an international data science training network.

As founding member and Managing Director of DYMATRIX for over 15 years, he was responsible for the Big Data and Data Science teams and pioneered the development of predictive analytics and model automation processes.

Prior to DYMATRIX, Stefan worked as a Data Science Consultant at Computer Science Corporation (CSC). Stefan holds a MS in Industrial Engineering from the Karlsruhe Institute of Technology (KIT) and a Master in Business Research (MBR) from the Ludwig-Maximilians-University Munich (LMU). He is co-publisher and author of the 3-Book series “Information Networking” and associate professor for Data Science and Business Analytics at several universities.

Stefan Weingärtner spricht bei folgender Session:

Phil Winters
Phil Winters

Experte für Strategien aus der Kundenperspektive

Auf internationalem Parkett gilt Phil Winters als der „Father of Customer Intelligence“, weil er leidenschaftlich für die Bedürfnisse der Kunden kämpft. Als Experte für Strategien aus der Perspektive des Kunden findet er immer neue Wege, die es Unternehmen ermöglichen, das Kundenerlebnis zu verbessern und die Loyalität ihrer Kunden zu stärken. Mit mehr als 300 Firmen weltweit hat Phil erfolgreich zusammengearbeitet. Heute gibt er seine Erfahrungen aus über 30 Jahren Praxis als unabhängiger Berater, Autor und Referent in Keynotes und Vorträgen sowie in Workshops und Seminaren weiter.

Dr. Ralph Wirth
Dr. Ralph Wirth

Global Head, Science & Technology

Ralph Wirth arbeitet seit 2005 in verschiedenen Funktionen bei GfK, unter anderem in den Bereichen Marketing & Data Science sowie Global Innovation. Als Global Head, Science & Technology verantwortet er aktuell die Data Scientists, IT-Experten und Technical Product Owner, die an der Entwicklung datengetriebener Analytics Lösungen bei SUPERCRUNCH arbeiten. 

Dr. Steffen Ziegert
Dr. Steffen Ziegert

Data Scientist

Dr. Steffen Ziegert arbeitet als Business Analyst und Data Scientist für die Informationsfabrik (IN-FAB) GmbH in Münster.

Er hat zuvor an der Schnittstelle zwischen modellbasierter Softwareentwicklung und verhaltensbasierter Planung promoviert und besitzt ein ausgeprägtes Faible für Softwarearchitektur und jegliche Art von Automatisierung.

Seit Ende 2016 ist er als Projektleiter für die Entwicklung einer Predictive Modelling Factory verantwortlich.