Alle Referenten

Predictive Analytics World Berlin
13.-14. November 2017, Estrel Hotel Berlin

Dean Abbott
Dean Abbott

Co-Founder and Chief Data Scientist

Dean Abbott is Co-Founder and Chief Data Scientist of SmarterHQ, and President of Abbott Analytics, Inc. in San Diego, California. Mr. Abbott is an internationally recognized data mining and predictive analytics expert with over two decades of experience applying advanced data mining algorithms, data preparation techniques, and data visualization methods to real-world problems, including fraud detection, risk modeling, text mining, personality assessment, response modeling, survey analysis, planned giving, and predictive toxicology.

Mr. Abbott is the author of Applied Predictive Analytics (Wiley, 2014) and co-author of IBM SPSS Modeler Cookbook (Packt Publishing, 2013). He is a highly-regarded and popular speaker at Predictive Analytics and Data Mining conferences and meetups, and is on the Advisory Boards for the UC/Irvine Predictive Analytics Certificate as well as the UCSD Data Mining Certificate programs.

He has a B.S. in Mathematics of Computation from Rensselaer (1985) and a Master of Applied Mathematics from the University of Virginia (1987).

Dean Abbott spricht bei folgender Session:

Megha Agarwal
Megha Agarwal

Data Scientist

I am currently working as a Data Scientist at Pivotal Labs, London. My role essentially requires me to identify the potential ways to create and deliver value from client’s data. I am focused on developing smart apps by applying machine learning and statistics. I have done my Masters in Machine Learning and HPC form University of Bristol.

Megha Agarwal spricht bei folgender Session:

Laith Alkurdi
Laith Alkurdi

Lead Data Scientist

Laith is the Lead data scientist at Freeletics, he is responsible for the research, development and implementation of the central A.I. of the Freeletics coach. Working towards his Dr-Ing degree in Cognitive Robotics from the Technical University of Munich, Laith’s research focus has been towards modeling cognitive intention recognition capabilities in robots. He previously worked at the Bristol Robotics Laboratory as a robotics research associate focusing on the field of Intention, plan and action understanding.

Laith Alkurdi spricht bei folgender Session:

Dr. Christoph Best
Dr. Christoph Best

Senior Computational/Data Scientist

Christoph Best ist ein Computational/Data Scientist im Team "Quantitatives Marketing" bei Google, wo er mit Methoden aus der hochparallelen Datenanalyse und dem maschinellen Lernen an neuen Trends im Benutzerverhalten, besonders im Bereich Websuche und Video, forscht. Christoph arbeitet seit den 90er Jahren an Problemen mit großen Datenmengen, zuerst als Theoretischer Physiker im Bereich Supercomputing-Anwendungen, und dann später als Bioinformatiker an bildgebenden Verfahren in der Strukturbiologie. Er kam im Jahr 2010 zu Google vom European Bioinformatics Institute in Cambridge, England, wo er data Electron Microscopy Data Bank leitete.

Weitere Informationen finden Sie unter: http://www.tigertiger.de/cb

Alexander Chukovski
Alexander Chukovski

Head of Data Science and Engineering

Alexander ist Leiter der Abteilung Content und Job Aggregation bei der Experteer GmbH, Europas führender Karriere-Service-Plattform für Führungskräfte. Er und sein Team entwickeln und implementieren zurzeit verschiedene auf maschinellem Lernenbasierende kundenspezifische/speziell angepasste Softwarelösungen, durch die die existierenden Prozesse in seiner Abteilung voll automatisiert werden sollen. Experteer arbeitet momentan daran, neue Technologien zu entwickeln, die es dem Unternehmen ermöglichen soll, jede potenzielle Arbeitsstelle für Senior Professionals und Führungskräfte auf dem Stellenmarkt schnell aufzufinden und deren Inhalt so präzise wie möglich zu klassifizieren, um eine genaue Übereinstimmung für die Kandidaten zu finden. Alexander hat Wirtschaft und Statistik an der Ludwig Maximilian Universität in München studiert und arbeitet seit 3010 als Produkt- und Projektmanager bei Experteer.

Prof. Dr. Sven Crone
Prof. Dr. Sven Crone

Director

Sven F. Crone is an Assistant Professor in Management Science at Lancaster University, UK, where his research on forecasting with artificial intelligence has resulted in 40+ peer reviewed articles (including EJOR, JORS, IJF) and received international awards. As the Deputy Director of the Lancaster Centre for Forecasting, with 15 members of staff & PhD students one of the largest units dedicated to business forecasting, Crone has more than 10 years of consultancy experience in corporate projects, including supply chain forecasting (e.g. Beiersdorf, Sanofi-Aventis, Bayer, Celanese, Hapag-Lloyd), retail forecasting (e.g. Tesco, Morrisons, Sainsbury, Wilkinsons), and utilities demand and price forecasting (e.g. DONG, Codelco). Crone regularly provides corporate training courses for the Forecasting Centre, IBF and IEEE worldwide as well as custom-made in-house courses. He has been a regular speaker at 50+ academic and practitioner conferences, including different keynote lectures.

Christian Deger
Christian Deger

Architect

Christian Deger is a coding architect at AutoScout24. He is deeply involved with "Tatsu", the project that transforms the matured AutoScout24 IT setup into a nextgen Web-Scale IT platform.

After many years of software development, Christian is still excited about advances in technology and new ideas and concepts.

Amit Dogra
Amit Dogra

Director, Global Product Marketing

Amit is Director of Global Marketing at Visa, leading marketing efforts that ensure Visa’s brand strength is translated to rapidly evolving mobile and e-commerce payments. Amit is an expert at understanding marketing data and analytics which he has utilized to shape consumer product, marketing and sales strategies across the globe.

Dr. Christian Elsasser
Dr. Christian Elsasser

Manager Data Analytics

Christian Elsasser entwickelt für die Swiss Re Datenanalyse-Lösungen basierend auf grossen externen Datensätzen.
Christian studierte Physik, Ökonomie und Computerwissenschaften und arbeitete am CERN an der Auswertung von Datensätzen des Large Hadron Collider. Zudem ist er aktuell Lehrbeauftragter im Bereich ""Scientific computing"" an der Universität Zürich.

Dr. Filip Floegel
Dr. Filip Floegel

Associate in Applied Analytics

Dr. Filip Floegel hat nach seinem PhD in der Physik bei einem StartUp im Bereich Datamining Kunden beraten und Software entwickelt. Danach hat für die Klingel Gruppe zuletzt als Head of Database Marketing Kunden analysiert. Aktuell hebt er als Associate von AlixPartners in Applied Analytics den Wert aus massiven Daten.

Dr. Filip Floegel spricht bei folgender Session:

Malte Ganßauge
Malte Ganßauge

Data Scientist

Malte Ganßauge is a Data Scientist at plista, where he leverages predictive analytics to build data driven applications and prototypes. His interests cover a broad range from classical statistical models for anomaly detection, Bayesian methods for risk modelling and deep learning for NLP and image recognition. He holds a M.Sc. with honors from TU Munich and conducted research in the area of healthcare analytics at Carnegie Mellon University.

Dr. Marcus Groß
Dr. Marcus Groß

Senior Data Analyst

Marcus Groß hat das Bachelor- und Master­studium der Statistik an der Universität München und der Freien Universität Berlin absolviert. 2016 erfolgte die Promotion zu räumlichen Mess­fehler­modellen. Marcus Groß hat mehrere Jahre Erfahrung in der Beratung sowie Betreuung von Projekten verschiedenster Fachgebiete. Bei INWT Statistics (www.inwt-statistics.de / https://twitter.com/inwt_statistics ) ist er Experte in Predictive Analytics und Bayesianischer Statistik.

Dr. Ralph Grothmann
Dr. Ralph Grothmann

Principal Consultant

Diploma and PhD in economics with a focus on quantitative finance, especially modeling with neural networks. Since 2003 with Siemens Corporate Technology in Munich. Principal Consultant for learning systems.

Dr. Aviv Gruber
Dr. Aviv Gruber

Data Scientist

Aviv Gruber is a cloud networking data scientist at Huawei Tel Aviv research center. He is a B.Sc./M.Sc. in Nuclear Engineering from Ben-Gurion University of the Negev and a Ph.D. in machine learning and data mining from the IEM department of Tel-Aviv University. He gained experience in industrial companies such as Intel, CyberArk and BMT (UK). Aviv is experienced in presenting his research work, both to the business and academic communities.

Alwin Haensel
Alwin Haensel

Business Analytics & Founder

Alwin Haensel is the Founder and Managing Director of the Big Data & Analytics company Haensel AMS - Advanced Mathematical Solutions. He holds a Phd in Applied Mathematics and studied in London, Berlin and Amsterdam. His main fields of interest are the modeling of customer purchasing behavior, data prediction and optimization under uncertainty.  Most recently, he concentrated on eCommerce topics such as: Conversion Attribution, optimal SEA bid strategies, recommendations, dynamic pricing, as well as specific data mining and forecasting projects.

Alex Hancock
Alex Hancock

Head of Treasury Analytics

Alex Hancock is Head of Treasury Analytics for Shell. He leads the Treasury Analytics Team in tackling challenges such as short and long term cash forecasting, counter party exposure, credit & risk. In a former role he was Analytics Manger for Shell Lubricants Supply Chain with a focus on forecast accuracy, supply chain optimisation and inventory management.

Alex Hancock spricht bei folgender Session:

Christoph Heckmann
Christoph Heckmann

Business Development Manager

Christoph Heckmann, Business Development Manager, Linde Digitalisation, The Linde Group. 

After his studies of mechanical engineering and a semester abroad in South Africa, Christoph held various positions within the Engineering Division of the Linde Group. As founding member, he contributed significantly to the ramp up of the new Linde Digitalisation unit since 2015.

Industry 4.0, Internet of Things, Big Data Analytics and Augmented Reality are no longer abstract terms, but are more and more implemented successfully into the company’s business.

Christoph is convinced, that all stored data within the company is an undiscovered treasure. Convinced that we have to treat the data as a real asset, he is leading the predictive maintenance project for the Linde Group.

Conrad Heider
Conrad Heider

Director of Strategy & Intelligence

As Director of Strategy & Intelligence at Freeletics and member of the executive leadership team, Conrad is responsible for putting Freeletics’ vision into a mid- to long-term successful growth and go-to-market strategy in the Mobile Health and Fitness Market. He leads a team of >25 employees across business intelligence, data science, strategy development, customer service and internationalization. With his team of passionate data scientists and analysts he is driving the personalization of Fitness Coaching at scale by being at the forefront of using artificial intelligence along the entire fitness customer’s journey. This includes eCommerce predictions and optimizations as much as utilizing deterministic machine learning algorithms in the coaching product. Before that, Conrad was in authority for developing and launching one of Freeletics’ digital B2C products. Conrad has more than six years of experience in corporate top management consulting. Working as Senior Manager for A.T. Kearney, Conrad consulted top-tier clients in industries such as utilities, telecommunications and eMobility. Conrad holds degrees from the London School of Economics, the Hertie School of Governance and Maastricht University. He currently lives in Berlin and is a passionate Crossfit athlete.

Conrad Heider spricht bei folgender Session:

Dr. Stefanie Huber
Dr. Stefanie Huber

Director Technical Product Development

Stefanie Huber hat an der FU Berlin in reiner Mathematik promoviert. Nachdem sie in unterschiedlichen Rollen als Softwareentwickler, Produktmanager, Team Manager und Scrum Master in verschiedenen Firmen bei der Einführung agiler Methoden beteiligt war, ist sie seit 2014 bei GfK. Seit 2017 ist sie Director Technical Product Development bei SUPERCRUNCH.

Andreas Karanas
Andreas Karanas

Co-Founder and CEO

Sigrid Keydana
Sigrid Keydana

Data Scientist

Sigrid Keydana ist Data Scientist bei der IT Consulting Firma Trivadis. Ihre Schwerpunkte im Bereich Data Science / Machine Learning sind Deep Learning (Konzepte und Frameworks), Statistical Learning und Statistik, Natural Language Processing (NLP) und Softwareentwicklung mit R.

Zusätzlich zu dieser Spezialisierung hat Sigrid Keydana einen breiten Hintergrund in Softwareentwicklung (insbes. mit Java und funktionalen Programmiersprachen wie Scheme und Haskell), Datenbankadministration, IT-Architektur  und Performance-Optimierung.

Sie schreibt einen Blog unter http://recurrentnull.wordpress.com und ist aktiv auf Twitter als @zkajdan.

Rico Knapper
Rico Knapper

Chief Data Scientist

Rico Knapper studied Mathematics at the Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Germany. From 2009 till 2016 he worked as Research Assistant, Department Manager and Division Manager on applied Data Science projects at the FZI Research Center for Information Technology in Karlsruhe, Germany. In 2016, Rico Knapper co-founded the “anacision GmbH // an EXXETA company” and is currently involved in various applied Data Science projects in collaboration with different industrial customers.

Marcus Kottinger
Marcus Kottinger

Solutions Architect Industry 4.0/Life Science

Marcus Kottinger, Wirtschaftsinformatiker, begann seine Karriere bei IBM 1995 im technischen Außendienst für die Automobilindustrie.

Ab 1998 wechselte Herr Kottinger in den Bankensektor wo er die Projektleitung von IT Projekten übernahm. Unter anderem auch bei der Raiffeisen Bank International mit der Aufgabe der Standardisierung der Controlling Prozesse im Rahmen der Expansion des Unternehmens in Zentral- und Südosteuropa (CEE).

Anfang 2008 kam der Wechsel in die Industrie zu Siemens. Das erworbene Wissen aus den CEE Ländern konnte Herr Kottinger beim Aufbau des Konzerncontrollings für den Bereich Gebäude- und Energiemanagement in dieser Region nutzen.

Seit 2014 ist Herr Kottinger für den Bereich Smarter Cities & Industrie 4.0 bei IBM Österreich für die Beratung der Kunden bei Anlagen-, Infrastruktur und Energiemanagementplattformen in den Regionen DACH und CEE zuständig.

Norbert Kraft
Norbert Kraft

Referent Research & Technology

Norbert Kraft ist seit 1991 in der Telekommunikationsindustrie tätig. Er hielt unterschiedliche Positionen inne in den Bereichen Forschung, Entwicklung und Systemtechnik für Weitverkehrsnetzwerke. Mittlerweile arbeitet er in einen Zentralbereich für Technologie und Innovation von Nokia und leitet dort ein Projekt 'Network Data Intelligence', das aktuelle Big Data Technologien sowie Data Mining und Machine Learning einsetzt, um aus den Daten mobiler Netzwerke neue Erkenntnisse für den Betrieb dieser Netzwerke und zur Verbesserung der Kundenzufriedenheit zu gewinnen.

David Kriesel
David Kriesel

Advanced Analytics Technology Engineer

David Kriesel ist Informatiker und hat in Bonn sowie an der Cornell University (Ithaca, New York, USA) studiert. Er arbeitet als Advanced Analytics Engineer bei Procter & Gamble, nebenberuflich als Consultant und Speaker für Konferenzen und Firmenveranstaltungen. Abseits der Informatik ist Kriesel sehr interessiert daran, wie die Digitalisierung der Welt die Gesellschaft beeinflusst. Dies legt nahe, dass er noch eine Sozialwissenschaft hätte dazustudieren sollen, er ist aber auch so zufrieden.

David Kriesel spricht bei folgender Session:

Dr. Albrecht Küfner
Dr. Albrecht Küfner

Director

Albrecht is a Director at FactWorks, an international high-end research and analytics company based in Berlin and San Francisco. He is leading global research projects for Fortune 500 companies in Financial Services, eCommerce and information and telecommunications technology. For FactWorks, Albrecht bridges the gap between predictive analytics and marketing insights. Having published in numerous peer-reviewed high-impact journals, he’s an avid researcher with a deep sense for business needs knows how to tell the best stories with analytics.

Andreas Kulpa
Andreas Kulpa

COO

Andreas Kulpa verantwortet den operativen Ausbau der DATAlovers AG. Der erfahrene Manager und Entrepreneur verbindet intelligente IT-Lösungen und Advanced Analytics mit dem Schwerpunkt digitaler Geschäftskundenvertrieb.
Zuletzt verantwortete er das Portfolioinvestmentgeschäft als Vice President bei arvato Financial Solutions bei Bertelsmann. Zuvor war er bei Steria Mummert Consulting und Pironet NDH AG tätig.

Franziskos Kyriakopoulos
Franziskos Kyriakopoulos

CEO

Franziskos Kyriakopoulos ist passionierter Data Scientist und hat sich im Zuge seiner Forschungszeit, bei der Complex Systems Research Group der MedUni Wien, ganz der Erforschung von komplexen Systemen verschrieben. Nach der erfolgreichen Gründung eines Predictive Analytics Start-ups im Rahmen des Business Incubators tech2b im Jahr 2012, hat Franziskos Kyriakopoulos schließlich im April 2016, gemeinsam mit seinem Geschäftspartner Emmerich Danner, einem erfahrenen Retail-Experten, die 7LYTIX GmbH gegründet. Seither bietet 7LYTIX die intelligente Verknüpfung von Data Science und Retail Expertise als Softwarelösung für den Handel an.

Informationen zur Session mit Franziskos Kyriakopoulos folgen in Kürze.

Dr. Jonathan Mall
Dr. Jonathan Mall

Founder & CEO

Dr. Jonathan T. Mall hat nach seiner Promotion in Neuropsychologie im Bereich Big-Data und semantischer Marketing Optimierung gearbeitet. Vormalig in Zusammenarbeit mit IBM, leitet er nun ein von Microsoft Ventures unterstütztes Marketing Strategie Institut, welches mit Big Data und Neuromarketing die Bedeutung und Effektivität von Informationen erklärt und verbessert.

Jan Marcinkowski
Jan Marcinkowski

High Risk Merchant Underwriting & Credit Risk Management

Jan Marcinkowski ist für das Credit Risk Management und das New Merchant Underwriting der Concardis verantwortlich. Zu seinen Herausforderungen in diesem Zusammenhang zählt u.a. das frühzeitige Erkennen von potenziellen Corporate Defaults und die risikoadäquate Erweiterung des Merchant-Portfolios durch neue Vertragspartner. Zuvor sammelte er nach Abschluss seines Masterstudiums im Schwerpunkt Finance & Accounting Erfahrungen im M&A Umfeld bei Big4 Wirtschaftsprüfungsgesellschaften.

Marco Nälitz
Marco Nälitz

Data Scientist

Seit 2014 arbeitet Marco Nätlitz als BI-Berater bei der areto consulting gmbh. Seit 2015 verantwortet er den Themenbereich Data Sciene. Der Wirtschaftsinformatiker mit Schwerpunkt BI und Data Science entwickelt im Projekt beim SPD Parteivorstand den Generator zur automatischen Erzeugung des DWH und konzipiert die IT Infrastruktur des Analyseteams.

Dr. Matthias Nolte
Dr. Matthias Nolte

Head of BI Servies

Dr. Matthias Nolte ist seit mehr als 20 Jahren für die Entwicklung und den Betrieb von Managementinformationssystemen in der Finanzindustrie verantwortlich. In der Berliner Sparkasse leitet er die BI Services, in der alle Anforderungen des Unternehmens hinsichtlich Data Analytics und Data Science zusammenlaufen. Herr Nolte ist Vorstandsmitglied des TDWI e.V.

Dr. Matthias Orlowski
Dr. Matthias Orlowski

Parteivorstand

Dr. Matthias Orlowski arbeitet seit 2016 als Analyst beim SPD Parteivorstand. Er ist dabei mit dem Aufbau der IT Infrastruktur für Datenanalysen betraut, entwickelt Vorhersagemodelle für unterschiedliche Aspekte politischen Verhaltens und erarbeitet datengestützt politische Handlungsempfehlungen.

Haile Owusu
Haile Owusu

Chief Data Scientist

Haile Owusu is Chief Data Scientist at Mashable where his main responsibility is the development and refinement of the company's proprietary Velocity technology, which predicts and tracks the viral life-cycle of digital media content. Haile specializes in statistical learning as applied to predictive analytics and has a background in theoretical physics, including a Ph.D from Rutgers University, a Masters of Science from King's College, University of London and a B.A. from Yale University.

Haile Owusu spricht bei folgender Session:

Dr. Dennis Proppe
Dr. Dennis Proppe

CTO

Dennis Proppe is Co-Founder and CTO of Gpredictive, a company that radically simplifies selecting the best customers for direct marketing activities.
Prior to founding Gpredictive, he worked as a consultant in large-scale machine learning projects in the CRM analytics space. He holds a Ph.D. in Marketing & Statistics from the University of Kiel.

Dr. Dennis Proppe spricht bei folgender Session:

Ulf Schöneberg
Ulf Schöneberg

Senior Data Scientist

Mathematician background. Data Scientist at The unbelievable Machine Company (*um). Worked as a software architect in the editorial office of zbMATH. Research interests include natural language processing methods for text analysis and neural networks methods and their use for data analysis. 

Ulf Schöneberg spricht bei folgender Session:

Björn Stecher
Björn Stecher

stellvertretender Geschäftsführer

Björn Stecher ist seit mehreren Jahren als Legal Project Consultantfür verschiedene Agenturen und StartUps im Bereich Datenschutz aktiv. Als stv. Geschäftsführer der Initiative D21 diskutiert und sensibilisiert er gemeinsam mit politischenund gesellschaftlichen Akteuren über die gesellschaftlichen Implikationen einer digitalen Welt.

Dr. David Stephenson
Dr. David Stephenson

Freelance Data Scientist

Dr. David Stephenson is an independent consultant in the field of data science and big data analytics and author of the forthcoming Pearson publication, “Big Data Demystified:  How to make better business decisions”. He has led global analytics programs for companies such as eBay, Axel Springer and Coolblue (a skyrocketing ecommerce player in the Netherlands) and has worked extensively in insurance, capital markets, and financial risk management. He has also served as an expert advisor to top-tier investment, private equity and management consulting firms.

David completed his Ph.D. at Cornell University and was subsequently Professor at the University of Pennsylvania, teaching applied analytics to graduate students in the engineering and Wharton business schools.

David is currently based in Amsterdam.

Avaré Stewart
Avaré Stewart

Data Scientist

Dr. Artur Suchwalko
Dr. Artur Suchwalko

Data Scientist, Owner

20 years of professional experience in deep analytics: corporation, start-ups; employee, consultant, business owner. In 2011 started a consultancy QuantUp working for most known world brands. Since 2003 a keen user of the R language and a co-author of a book on forecasting in R. Actively promotes R during numerous conferences.

Dr. Artur Suchwalko spricht bei folgender Session:

Martin Szugat
Martin Szugat

Geschäftsführer

Mit der Strategieberatung Datentreiber unterstützt Martin Szugat Unternehmen beim digitalen Wandel zu datengetriebenen Geschäftsmodellen und -prozessen. Seine Methode des Datenstrategie-Designs befähigt die Unternehmen individuelle und erfolgreiche Datenstrategien zu entwickeln und ermöglicht Ihnen konkreten Nutzen aus ihren Daten zu ziehen. Vor Datentreiber war Martin Szugat Geschäftsführer von SnipClip, einer Agentur für Social Media Marketing & Analytics-Lösungen. Der studierte Bioinformatiker hat im Bereich Machine Learning und Data Mining geforscht sowie als freiberuflicher Fachautor und IT-Berater gearbeitet. Seit 2014 betreut er als Programmdirektor die Predictive Analytics World-Konferenzen in Deutschland.

Martin Szugat spricht bei folgender Session:

Viktor Tarnavsky
Viktor Tarnavsky

Head of Yandex.Metrica

Viktor joined Yandex in 2011, and since 2015 he has been responsible for the development of Yandex’s analytical services – Yandex.Metrica (web analytics) and AppMetrica (app analytics). He has got a solid developer background and likes to steal an hour or two of coding every now and then. Viktor is keen on complex data integrations and the future of omnichannel analytics. He is experienced speaker of international conferences on digital analytics and databases.

Viktor Tarnavsky spricht bei folgender Session:

Chris Turner
Chris Turner

Co-Founder

Chris is co-founder of StrataBridge, a boutique consulting firm that specialises in advising fast-moving, brand led organisations on strategy development, deployment and delivery, connecting the dots between the
hard and soft organisational issues to deliver sustainable growth inunpredictable circumstances.

A highly respected facilitator, Chris has a unique ability to understand and simplify complex business issues and opportunities and translate these intoaction. He has worked with leadershipteams around the world, helping them to create, articulate and realise their strategies through insightful diagnosis, leveraging connections and joined-up decision-making, and building capabilities to bridge to the future. Chris is a regular speaker on bridging the gap between strategy development and execution, at international conferences
and company strategy sessions.

Chris’s long-term client relationships are built on his ability to balance the delivery of fast results with sustainability, and Chris’s clients include AstraZeneca, Becton Dickinson, Coca-Cola, Compass Minerals, Mars, Mass Mart SA, PZ Cussons,SC Johnson, Shell, Unilever, Walgreens Boots Alliance.

Lukas Vermeer
Lukas Vermeer

Data Scientist

Lukas combines industry experience in online experimentation and Data Science with an academic background in computing science and machine learning. Highly motivated, quick-witted, eager to learn, coach and teach, and able to think outside of any given box, Lukas has excellent analytical skills, communicative abilities and technical dexterity. He can unravel the problem, explain the answer and build the solution.Currently employed by Booking.com, the world's leading accommodation website, Lukas is responsible for the internal tooling and training that helps product development improve the customer experience in measurable steps through thousands of experiments.

Lukas Vermeer spricht bei folgender Session:

Stefan Weingärtner
Stefan Weingärtner

CEO

Stefan Weingaertner is founding member and CEO of DATATRONIQ, a German technology startup that provides an artificial intelligence platform that anticipates and tracks machine health and its impact on product quality.

He is an internationally recognized data science and predictive analytics expert with over two decades of experience applying advanced analytics algorithms, analytics automation, data preparation techniques, and data visualization methods to real-world problems for manufacturing, telecommunication, ecommerce, and financial industries. Stefan is also founding member of AdvancedAnalytics.Academy, an international data science training network.

As founding member and Managing Director of DYMATRIX for over 15 years, he was responsible for the Big Data and Data Science teams and pioneered the development of predictive analytics and model automation processes.

Prior to DYMATRIX, Stefan worked as a Data Science Consultant at Computer Science Corporation (CSC). Stefan holds a MS in Industrial Engineering from the Karlsruhe Institute of Technology (KIT) and a Master in Business Research (MBR) from the Ludwig-Maximilians-University Munich (LMU). He is co-publisher and author of the 3-Book series “Information Networking” and associate professor for Data Science and Business Analytics at several universities.

Stefan Weingärtner spricht bei folgender Session:

Arif Wider
Arif Wider

Consultant Developer

Dr. Arif Wider is a senior consultant and developer at ThoughtWorks Germany, where he builds scalable web applications, teaches Scala, and consults on Big Data topics. Before joining ThoughtWorks he has been in research with a focus on data synchronisation, bidirectional transformations and domain-specific languages.

Phil Winters
Phil Winters

Senior Managing Partner

Auf internationalem Parkett gilt Phil Winters als der „Father of Customer Intelligence“, weil er leidenschaftlich für die Bedürfnisse der Kunden kämpft. Als Experte für Strategien aus der Perspektive des Kunden findet er immer neue Wege, die es Unternehmen ermöglichen, das Kundenerlebnis zu verbessern und die Loyalität ihrer Kunden zu stärken. Mit mehr als 300 Firmen weltweit hat Phil erfolgreich zusammengearbeitet. Heute gibt er seine Erfahrungen aus über 30 Jahren Praxis als unabhängiger Berater, Autor und Referent in Keynotes und Vorträgen sowie in Workshops und Seminaren weiter.

Dr. Ralph Wirth
Dr. Ralph Wirth

Head of Data Lab

Ralph Wirth arbeitet seit 2005 in verschiedenen Funktionen bei GfK, unter anderem in den Bereichen Marketing & Data Science sowie Global Innovation. Als Global Head, Science & Technology verantwortet er aktuell die Data Scientists, IT-Experten und Technical Product Owner, die an der Entwicklung datengetriebener Analytics Lösungen bei SUPERCRUNCH arbeiten.

Dr. Steffen Ziegert
Dr. Steffen Ziegert

Data Scientist

Dr. Steffen Ziegert arbeitet als Business Analyst und Data Scientist für die Informationsfabrik (IN-FAB) GmbH in Münster.

Er hat zuvor an der Schnittstelle zwischen modellbasierter Softwareentwicklung und verhaltensbasierter Planung promoviert und besitzt ein ausgeprägtes Faible für Softwarearchitektur und jegliche Art von Automatisierung.

Seit Ende 2016 ist er als Projektleiter für die Entwicklung einer Predictive Modelling Factory verantwortlich.